科 目 | 応用英語A ( Applied English A ) | |||
---|---|---|---|---|
担当教員 | PILEGGI MARK 教授 | |||
対象学年等 | 全学科・5年・前期・選択・1単位【講義】 ( 学修単位I ) | |||
学習・教育 目標 |
C3(80%), D2(20%) | |||
授業の概要 と方針 |
アメリカ文化を紹介し英会話技術を向上させるため,様々な技術を活用しながら,バラエティーに富む活動を行う.グループワークとプロジェクト作成でグローバルな視点で物事を考える力と英語のコミュニケーション能力を上達させる. | |||
到 達 目 標 |
1 | 【D2】 アメリカの文化の諸相をよりよく理解し,新たな発想を表現できる. | 2 | 【C3】 グローバルシンキングをテクノロジーを通してより深く理解できる. | 3 | 【C3】 テクノロジーを使って研究手段としての英語表現力を高める. | 4 | 【C3】 英会話力を上達させる. | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
評 価 方 法 と 基 準 |
到 達 目 標 毎 |
1 | アメリカの文化の諸相を理解し新たな発想を表現できるかを,中間試験・演習で評価する. | |
2 | グローバルシンキングをテクノロジーを通してより深く理解できるかどうかを,授業中の質疑・応答で評価する. | |||
3 | テクノロジーを使って研究手段としての英語表現力を高める事ができたかをグループ・プロジェクトで評価する. | |||
4 | 英会話力を上達させることができたかどうかを,中間試験・演習で評価する. | |||
5 | ||||
6 | ||||
7 | ||||
8 | ||||
9 | ||||
10 | ||||
総 合 評 価 |
成績は,試験35% 演習30% プロジェクト35% として評価する. | |||
テキスト | プリント Google Classroom Documents, Slides & Spreadsheets |
|||
参考書 | ||||
関連科目 | 本科目はこれ以外の英語科が開講する全ての科目に関連する. | |||
履修上の 注意事項 |
英和・和英辞書(電子辞書含む)を準備すること. |
週 | 上段:テーマ/下段:内容(目標、準備など) |
---|---|
1 | Introduction to the course |
Overview of the course - Assessment of students' English proficiency | |
2 | English Conversation and American Culture (1) |
Self introductions, American greeting styles and language | |
3 | Technology and studying English (1) |
Introduction of technology useful when studying English as a second language | |
4 | Global thinking and technology (1) |
Introduce global thinking, global topics, using technology. | |
5 | English Conversation and American Culture (2) |
Focus on conversation skill building and American culture. Introduce ESL Card games from previous classes. | |
6 | Technology and studying English (2) |
Discuss using technology to develop self-study tools and discuss groups for the group projects. | |
7 | Global thinking and technology (2) |
Discuss using technology and English to interact on a global scale. Social media and Online gaming. | |
8 | 中間試験 |
Midterm test and assessment | |
9 | Return exams & Technology and studying English (3) |
Brainstorming on group project: new ESL self-study ideas and tools to make them. Discuss English databases. | |
10 | Global thinking and technology (3) |
Use technology to find out how other countries' college students live and study. | |
11 | English Conversation and American Culture (3) |
Conversation skills for debate, opinions and refusals connecting to group projects. | |
12 | Technology and studying English (4) |
Start to develop ESL original (analog/digital) language projects' prototypes in groups. | |
13 | Global thinking and technology (4) |
Using technology to help in the development of study tools and continuation of group projects. | |
14 | Check Group projects |
ESL language group projects presented to other groups for final feedback before final submission. | |
15 | Celebrate the completed Group projects |
The English Learning group projects should all be finished with final edits so they can be presented to the class. | |
備 考 |
前期中間試験を実施する. Syllabus may be adjusted due to unforeseen circumstances. This would be discussed with the students clearly so no need to worry about it. |