| 科 目 | 英語演習 ( The Practice of English ) | |||
|---|---|---|---|---|
| 担当教員 | [前期] PILEGGI MARK 教授, [後期] 柳生 成世 非常勤講師, [後期] ミラー 非常勤講師 | |||
| 対象学年等 | 機械工学科・4年E組・通年・必修・2単位【講義・演習】 ( 学修単位I ) | |||
| 学習・教育 目標 |
B3(90%), B4(10%) | |||
| 授業の概要 と方針 |
前期:Class alternates between English conversation skills and TOEIC test taking skills. American Culture and Global topics also introduced.後期:クラスを2つに分け,前半と後半で学生が入れ替わる.外国人講師の授業では英語での自己表現技術を,日本人教師による授業では,TOEIC問題の解法を学習する. | |||
| 到 達 目 標 |
1 | 【B4】 TOEIC試験対策の基礎を演習し身につける. | 2 | 【B3】 英語による基本的なコミュニケーションができる. | 3 | 【B3】 正しい英語の発音ができる. | 4 | 【B3】 さまざまなコミュニケーション場面の,英語話者の発音を聞き取ることができる. | 5 | 【B3】 コミュニケーションに必要な英語の語彙,文法を理解できる. | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 評 価 方 法 と 基 準 |
到 達 目 標 毎 |
1 | TOEIC対策の基礎が身についているかどうかを,中間試験・定期試験,演習で評価する. | |
| 2 | 授業中の質疑・応答を通して,各学生のコミュニケーション能力を評価する. | |||
| 3 | 授業中の質疑・応答を通して,各学生が正しい発音ができるかどうかを評価する. | |||
| 4 | 授業中の質疑・応答を通して,各学生のリスニング能力を評価する. | |||
| 5 | 授業中に取り扱った重要語彙,文法項目についての知識を中間試験・定期試験,演習で評価する. | |||
| 6 | ||||
| 7 | ||||
| 8 | ||||
| 9 | ||||
| 10 | ||||
| 総 合 評 価 |
成績は,試験70% 演習30% として評価する.前期は,到達目標1,5を中間・定期試験40%,演習10%で評価する. 後期は到達目標2〜4を演習20%,到達目標1,5を中間・定期試験30%で評価する.ただし,必要に応じて再試験を行う場合がある. | |||
| テキスト | Basic Understanding of the TOEIC L&R Test : Masaaki Ogura (KINSEIDO) Science in Progress: More Articles from Smithsonian Magazine's Smart News:宮本惠子 (KINSEIDO) プリント |
|||
| 参考書 | ||||
| 関連科目 | 本科目はこれ以外の英語科が開講する全ての科目に関連する. | |||
| 履修上の 注意事項 |
英和・和英辞書(電子辞書を含む)を準備すること. | |||
| 週 | 上段:テーマ/下段:内容(目標、準備など) |
|---|---|
| 1 | Introduction to the course |
| Overview of the course - Assessment of students' English proficiency. Also TOEIC Information revisited | |
| 2 | English Conversation (1) |
| Introducing yourself; introducing others; checking information, exchanging personal information | |
| 3 | English Conversation (2), TOEIC演習(1) |
| Describing school and daily schedules, Unit 5 Advertisement & Notice [助動詞] | |
| 4 | TOEIC演習(2) |
| Finish Unit 5 Advertisement & Notice [助動詞] | |
| 5 | English Conversation (3), TOEIC演習(3) |
| Talking about likes and dislikes, Start Unit 6 Restaurant & Food [進行形と完了形] | |
| 6 | TOEIC演習(4) |
| Finish Unit 6 Restaurant & Food [進行形と完了形] | |
| 7 | English Conversation (4), (Review) |
| Talking and describing about families, review for midterm test | |
| 8 | Midterm assessment |
| Midterm test and assessment | |
| 9 | English Conversation (5), TOEIC演習(5) |
| Return test. Asking about and describing routines and exercise (1), Start Unit 7 Complaint & Inquiry [受動態] | |
| 10 | TOEIC演習(6) |
| Finish Unit 7 Complaint & Inquiry [受動態] | |
| 11 | English Conversation (6) |
| Asking about and describing routines and exercise (2) | |
| 12 | English Conversation (7), TOEIC演習(7) |
| Talking about past events, Unit 8 Personnel [to 不定詞] | |
| 13 | TOEIC演習(8) |
| Finish Unit 8 Personnel [to 不定詞] | |
| 14 | English Conversation (8), (Review) |
| Giving opinions about past experiences; talking about vacations, final test review | |
| 15 | Skill strengthening |
| Strengthen weak points through various exercises | |
| 16 | English Conversation (1) |
| Overview of the course - International Introductions | |
| 17 | English Conversation (2) |
| Jobs and routines | |
| 18 | English Conversation (3) |
| Describing routines using adverbs of frequency | |
| 19 | English Conversation (4) |
| Shopping, numbers and prices | |
| 20 | English Conversation (5) |
| Describing where classmates live using prepositions of space | |
| 21 | English Conversation (6) |
| Asking about life experiences (Have you ever...) | |
| 22 | English Conversation (7) |
| Writing a postcard, simple past | |
| 23 | Midterm Test |
| Midterm test and assessment | |
| 24 | TOEIC演習(9) |
| 後期におけるTOEIC学習の説明およびUnit 9 Travel [分詞] | |
| 25 | Science in Process: Unit 1 |
| Need a Creative Boost? Nap Like Thomas Edison and Salvador Dal? 創造性を高めたければ,エジソンやダリのように昼寝をしよう | |
| 26 | TOEIC演習(10) |
| Finish Unit 9 Travel [分詞] | |
| 27 | Science in Process: Unit 2 |
| Curly the Curling Robot Can Beat the Pros at Their Own Game カーリングロボットの「カーリー」はプロ相手の試合で大活躍 | |
| 28 | TOEIC演習(11) |
| Unit 10 Business [動名詞] | |
| 29 | Science in Process: Unit 3 |
| Italian Scientists Create Rising Pizza Dough without Yeast.イタリアの科学者はイースト菌を使わないピザ生地を誕生させた | |
| 30 | TOEIC演習(12)とまとめ |
| Finish Unit 10 Business [動名詞] and review 後期TOEIC学習内容のまとめ | |
| 備 考 |
前期,後期ともに中間試験および定期試験を実施する. |