| 科 目 | 応用英語B ( Applied English B ) | |||
|---|---|---|---|---|
| 担当教員 | PILEGGI MARK 准教授 | |||
| 対象学年等 | 全学科・5年・前期・選択・1単位【講義】 ( 学修単位I ) | |||
| 学習・教育 目標 |
C3(80%), D2(20%) | |||
| 授業の概要 と方針 |
英語によるプレゼンテーションをさらに上達させるため,原稿の書き方から発表術,スライドの改善まで新たな発想を紹介し,海外でもプレゼンできる技術を身につける. | |||
| 到 達 目 標 |
1 | 【D2】 オーディエンスに伝わりやすいプレゼンテーションをするための工夫ができる. | 2 | 【C3】 グローバルシンキングを利用し表現技術を磨く. | 3 | 【C3】 テクノロジーを使って研究手段としての英語表現力を高める. | 4 | 【C3】 英会話力を上達させる. | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 評 価 方 法 と 基 準 |
到 達 目 標 毎 |
1 | オーディエンスに伝わりやすいプレゼンテーションをするための工夫ができるかどうかを,授業中に教員・peer・自己評価を用いて評価する. | |
| 2 | グローバルシンキングを利用し表現技術を磨けたかどうかを,質疑・応答を通して評価する. | |||
| 3 | テクノロジーを使って研究手段としての英語表現力を高めることができたかを,プレゼン・演習で評価する. | |||
| 4 | 英会話力を上達させることができたかどうかを定期試験と演習で評価する. | |||
| 5 | ||||
| 6 | ||||
| 7 | ||||
| 8 | ||||
| 9 | ||||
| 10 | ||||
| 総 合 評 価 |
成績は,試験35% プレゼンテーション35% 演習30% として評価する. | |||
| テキスト | プリント Google Classroom, Documents, Slides & Spreadsheets |
|||
| 参考書 | ||||
| 関連科目 | 本科目はこれ以外の英語科が開講する全ての科目に関連する. | |||
| 履修上の 注意事項 |
英和・和英辞書(電子辞書含む)を準備すること. | |||
| 週 | 上段:テーマ/下段:内容(目標、準備など) |
|---|---|
| 1 | Introduction to the course |
| Overview of the course - Assessment of students' English proficiency. Self introductions in a mini presentation format. Using eye contact. | |
| 2 | Presentation tips (1) |
| Discussion about the ingredients of a good presentation. | |
| 3 | Technology and presenting (1) |
| Introduction of technology advances and tools used in presentations. Learn to use Google search more effectively in English. | |
| 4 | Global thinking and technology (1) |
| TED Talks, Breaking News English and other online resources for presenting ideas. | |
| 5 | Presentation tips (2) |
| Developing presentation slides using Google Suite apps & Microsoft PowerPoint. | |
| 6 | Technology and presenting (2) |
| Group work. Groups of students research a recent news topic, and present that information after quick summarizing and preparation. | |
| 7 | Global thinking and technology (2) |
| Introduce more inspiring online presentation resources. Review of all information so far and preparations for the midterm exam. | |
| 8 | 中間試験 |
| Midterm test and assessment | |
| 9 | Return exams & Presentation tips (3) |
| Introduce the Pecha Kucha presentation format, after reviewing the midterm tests. | |
| 10 | Technology and presenting (3) |
| Brainstorming about Pecha Kucha topics. Organize a database with student's topics and final presentation scheduling. | |
| 11 | Global thinking and technology (3) |
| Gain more understanding of the Pecha Kucha format by watching examples of good presentations using it. | |
| 12 | Presentation tips (4) |
| Script editing and peer/group/self assessment explanation of Pecha Kucha format. Asking the teacher for more natural English edits. | |
| 13 | Pecha Kucha presentation scripts & slides due |
| Completion of preparation early so enough time can be spent memorizing the final presentation. Confirm that all tech is working correctly in advance. | |
| 14 | Final individual (Pecha Kucha) presentations (1) |
| Pecha Kucha PowerPoint Presentations in English with peer - assessment | |
| 15 | Final individual (Pecha Kucha) presentations (2) |
| Pecha Kucha Powerpoint Presentations in English with peer - assessment | |
| 備 考 |
前期中間試験を実施する. Syllabus may be adjusted due to unforeseen circumstances. This would be discussed with the students clearly so no need to worry about it. |